top of page

Wie is Koter Koots?

Koter Koots te Scherpenzeel met kindercoaching, reflex integratie en remedial teaching.

Wie schuilt er achter Koter Koots?

​Mijn naam is Marleen Blanken en ik ben woonachtig in Scherpenzeel GLD.

 

Met veel plezier heb ik verschillende jaren voor de klas gestaan.

Zo heb ik verschillende jaren in de middenbouw (groep 3/4), de bovenbouw (groep 7/8) en in de Topklas (HB-onderwijs, groep 5 t/m 8) gestaan. Mijn laatste twee jaren voor de klas heb ik gewerkt op een particuliere onderwijs. De visie van de school was gepersonaliseerd onderwijs geven, waardoor ik geleerd heb om het jaarklassensysteem los te laten en de kids volledig op hun eigen niveau en behoeften te begeleiden. Tevens zaten er in mijn klas veel kinderen met een schooltrauma. Super uitdagend en leuk om te doen, maar ook heel intensief.

Sinds 1 augustus 2020 werk ik volledig in Koter Koots.

Het werken met kinderen is een passie. Wat ik het mooiste vind aan het onderwijs, is kinderen te laten ontdekken wie ze zijn, wat ze leuk vinden en wat hun talenten zijn. Tevens vind ik het belangrijk dat kinderen zich ontwikkelen tot zelfstandige en zelfbewuste kinderen, die genoeg fundament hebben om te functioneren in deze snelle en prestatiegerichte maatschappij.

Maar helaas zie ik in het basisonderwijs steeds meer kinderen die vastlopen in het huidige onderwijssysteem, zowel cognitief als sociaal-emotioneel.

 

En waarom gaat dit mij zo aan mijn hart?

Nou stiekem was ik ook een kind dat vastliep. Ik ben zeven weken te vroeg geboren en ben met een spoedkeizersnee gehaald. Was een klein meisje met hele grote spontane ogen, maar liep op school op haar tenen. Ja, ik was erg sociaal met andere kinderen en iedereen vond mij aardig, maar leren vond ik maar lastig.

​​

Tegenwoordig drukken we stempels op de kinderen die niet in het (onderwijs)systeem passen. Wat ben ik blij dat ik die niet gekregen heb, maar dat school en mijn ouders mij op mijn tijd en manier hebben laten ontwikkeling!

Helaas is dat in deze prestatiegerichte maatschappij erg lastig. Iedereen moet mee in het systeem, val je erbuiten dan krijg je een stempel, moet je heel veel extra oefenen of moet je je als kind maar aanpassen.

Maar er wordt niks aan het systeem of de aanpak veranderd. De stof wordt niet op een andere manier aangereikt of er wordt niet met ander ogen naar het probleem gekeken.

Er blijft continu hetzelfde pad gevolgd worden om bij B te komen tot frustratie en stress bij het kind aan toe. 

Maar als je dat pad al gevolgd hebt en je bent niet bij B aangekomen, was dit dan wel jouw pad? Waarom zou je dan weer hetzelfde pad volgen? Terwijl je ook een ander pad kunt proberen te volgen om alsnog bij B aan te komen. Dit kan al gedaan worden door met een andere kijk op het probleem of een andere manier van het aanbieden van de stof. Ik wil verder kijken dan de 'gewone' paden, zodat deze kinderen ook beter in hun vel komen te zitten en zichzelf kunnen en mogen zijn en blijven. 

Ik weet hoe het is om niet in het systeem te passen, om een (flinke) achterstand te hebben op een bepaald gebied en om stinkend je beste te doen zonder dat het iets oplevert!

Daarom gaat het mij zo aan mijn hart dat deze kinderen alleen maar harder moeten werken, beter hun best moeten doen, meer moeten oefenen of zich moeten aanpassen zonder dat er verder gekeken wordt of iets anders geprobeerd wordt. 

Ik wil graag met deze kinderen en hun ouders op zoek gaan naar dat andere pad, want ik heb geleerd, ervaren en gezien dat vele wegen naar Rome leiden! 

“Als iets niet werkt, stop er dan mee.

Als iets niet werkt, stop er dan mee EN doe iets anders.

Als iets wel werkt, doe er meer van.

Als iets werkt, leer het (van) een ander”

-  Louis Cauffman -

Wilt u weten hoe ik op zoek ga naar dat andere pad? Kijk dan verder op mijn website of neem vrijblijvend contact met mij op door te mailen naar info@koterkoots.nl.

Wilt u meer weten over mijn achtergrond kijk dan op mijn Linkedin-pagina

116351450_2420196168278564_3347726597758
116360743_2420196111611903_2117075995694
116344252_2420196031611911_2097535271283
SCAN0134.JPG
bottom of page